KĀ IEGĀDĀTIES SMARŽAS INTERNETĀ, TĀS NEPASMARŽOJOT
Ņemot vērā aromātam raksturīgās attiecības ar mūsu ožu, pat iespējas apsvēršana iegādāties aromātu, nemaz nepasmaržojot to, varētu šķist dīvaina. Taču tieši tādā pašā veidā, kā šobrīd iegādājamies drēbes, neuzlaikojot tās, arvien vairāk cilvēku iegādājas smaržas tiešsaistē, iepriekš neizmēģinot tās.
Iemesli ir viegli saprotami: tiešsaistē ir pieejami daudzi fantastiski, naudu taupoši piedāvājumi, turklāt iepirkšanās internetā ir ātra un ērta.
Protams, vienmēr ir labāk pasmaržot aromātu, pirms to iegādāties, un, ja tev ir iespēja saņemt paraugu, vienmēr ir ieteicams to darīt, bet arī tad, ja tas nav iespējams, iegāde internetā joprojām var būt veiksmīga. Tev tikai ir jāizvēlas holistiska pieeja, apkopojot pēc iespējas vairāk informācijas un ņemot vērā [smaržu] nosaukuma, iepakojuma un apraksta sniegtās norādes pirms pasūtījuma noformēšanas.
Iepirkšanās tiešsaistē ir māksla, kas ir jāizkopj, jāpraktizē un jānoslīpē. Lūk, neliels ceļvedis, kā iegādāties smaržas “pēc intuīcijas”.
VEIC SAVU IZPĒTI
Saskaņā ar pētījumiem nepārprotami 81 procents no mums pirms produkta iegādes internetā veic produkta izpēti. Un smaržu iegāde ne ar ko neatšķiras no plazmas ekrāna televizora vai golfa nūju komplekta iegādes: vienkārši ir jāiegūst pēc iespējas vairāk informācijas, pirms galu galā noklikšķināt uz pogas “Pirkt”.
Lai visu atvieglotu, vispirms atzīmē aromātus, kurus jau esi iegādājies iepriekš, un iedvesmojies no šīs informācijas. Izmanto internetā pieejamos smaržu informācijas resursus, piemēram, Fragrantica.com un Basenotes.net, lai uzzinātu, kādas aromāta nianses (piemēram, sandalkoks, rozā pipari un dzintars) ir tavās iecienītākajās smaržās, un izmanto šo informāciju, pētot savas nākamās smaržas.
Tāpat kā attiecībā uz visu citu, ko ir iespējams iegādāties tiešsaistē, vienmēr ir vērts pārbaudīt, ko par tavu potenciālo pirkumu saka arī citi. Ir pieejami vairāki lieliski aromātu blogi un vietnes, kas piedāvā godīgas atsauksmes. Lasi arī citu pircēju atstātās atsauksmes pie produkta Douglas e-veikalā.
IGNORĒ CENU
Augsta cena nenozīmē, ka aromāts būs labs, un arī ne visi lētie aromāti ir slikti. Ir vērts ieskatīties veikalu Douglas plauktos "Mēneša piedāvājums", kur atradīsi klientu iecienītus populāru zīmolu aromātus par īpašajām mēneša piedāvājuma cenām.
PĀRZINI AROMĀTA NOSAUKUMU
Nosaukums bieži vien ir noderīgs, lai noteiktu smaržu raksturu. Tādi vārdi kā, piemēram, “intense” (intensīvs), “extreme” (ekstrēms), “dark” (tumšs), “night” (nakts), “passion” (kaisle), “fraiche” (svaigs) un “water” (ūdens), sniedz noteiktu informāciju par aromāta noskaņu un intensitāti.
Piemēram, aromāti Paco Rabanne Pure XS Night, Abercrombie & Fitch Authentic Night Men un Bvlgari Man in Black būs bagātīgi un silti un ir paredzēti vakaram, savukārt Versace Man Eau Fraîche un Giorgio Armani Acqua di Giò Homme ir viegli, svaigi un labāk piemēroti kā dienas aromāti.
Tomēr ne vienmēr ir iespējams noprast smaržu raksturu pēc to nosaukuma, tāpēc ir vērts tuvāk apskatīt arī iepakojumu.
ŅEM VĒRĀ KRĀSU
Reklāmas nozare izmanto krāsas kā norādes uz produktiem jau gadu desmitiem – un tā tas ir arī aromātu pasaulē. Smaržu iepakojums ne vienmēr atspoguļo to, kas ir pudelītē, taču ir gadījumi, kad arī iepakojums liecina par smaržu raksturu.
Un, iepērkoties pēc intuīcijas, noder katrs mājiens.
VĒSI ZILIE TOŅI
Reklāmās gaišie, ledaini zilie toņi tradicionāli tiek saistīti ar svaigumu, un aromātos tos bieži izmanto iepakojumā “jūras” vai “ūdens” smaržām, piemēram, Dolce & Gabbana’s Light Blue Pour Homme un Issey Miyake L'Eau Majeure d'Issey. Sagaidāms, ka šiem aromātiem būs tīra, ūdens svaiguma un reizēm sāļa jūras noskaņa.
Citi aromāti, piemēram, Tom Ford’s Neroli Portofino un Giorgio Armani Privé Figuier Eden, ir Vidusjūras noskaņas smaržas. Domā par vasarīgām citrusaugļu notīm un aromātiskiem augiem.
ZELTA TOŅI
Smaržu iepakojumā zelts bieži tiek izmantots kā apzīmējums pārpilnām, bagātīgām, eksotiskām notīm.
Pat ja nekad neesi pasmaržojis Paco Rabanne’s 1 Million vai Moresque Secret Special Royal, vari izdarīt pamatotus minējumus par šo smaržu raksturu: aromāti, kas ir reibinoši, bagātīgi un lieliski piemēroti vakaram.
DZELTENIE TOŅI
Dzeltens iepakojums, kas ir raksturīgs Burberry Hero un Sisley Eau d' Ikar, parasti saistās ar dzīvesprieku, spontanitāti un vasaru un nereti apzīmē vasarīgu citrusu aromātu.
ZAĻIE TOŅI
Nav nekāds noslēpums, kā smaržo daudzi aromāti zaļos iepakojumos un pudelītēs. Tajos esošie aromāti visbiežāk atgādinās zaļas lapas, svaigi pļautu zāli, lai gan vetivēra aromātiem, kas tradicionāli tiek iepakoti zaļās krāsās, mēdz būt raksturīgas arī koksnes un dūmu notis.
MELNIE TOŅI
Kā jau sagaidāms, melnā krāsa parasti apzīmē aromātus, kas ir intensīvi, dziļi un labi piemēroti vakaram.
SARKANIE TOŅI
Simbolizējot briesmas, enerģiju un kaisli, sarkanā krāsa parasti apzīmē dzīvīgu, asu un pikantu aromātu. Piemēram, Versace Eros Flame ir aromāts ar pikantiem citrusa, koksnes un ambras akordiem.
IZPROTI SAVU IECIENĪTO SMARŽU SAIMI
Ja meklē smaržas internetā, vispirms iedomājies, kādu noskaņu vēlies radīt ar savu aromātu. Vai vēlies kaut ko svaigu un mundru darbam? Vai arī kaut ko bagātāku vakara pasākumam?
Ja vēlies aromātu noteiktam gadījumam, nekļūdīsies, ja koncentrēsies uz smaržu saimi. Tev vienkārši ir jāizlemj, kādam noskaņojumam, pasākumam, klimatam un gadalaikam ir nepieciešams aromāts, un pēc tam jāizvēlas atbilstošas saimes aromāti, kas vislabāk atbildēs vēlamajiem nosacījumiem.
Nosakot, kādai saimei pieder tavas pašreizējās iecienītākās smaržas, vari arī sašaurināt loku, meklējot jaunus aromātus, kurus iegādāties tiešsaistē.
Daudzi zīmoli norāda, kurai saimei pieder aromāts, lai palīdzētu tev izdarīt pareizo izvēli. Vai vēlies uzzināt kādas ir šīs saimes? Lūk, īss ceļvedis par saimēm, kuras ir vērts zināt.
- Citrus (citrusa). Citrusaugļu aromāti galvenokārt ir dzīvīgi un enerģiski. Tie ir lieliski piemēroti kā dienas aromāti, sportiskām aktivitātēm, birojam un vasarai.
- Aquatic (ūdens). Svaigi, sāļi, augļu un bieži jūras sāļumu atgādinoši “ūdens” vai “jūras” aromāti ir lieliski piemēroti kā dienas aromāti, arī vasarā un sportiskām aktivitātēm.
- Gourmand (gardēžu). Siltajos, saldajos, jutekliskajos un labsajūtu rosinošajos gardēžu aromātos ir tādas pārtikas produktu notis kā vaniļa, kanēlis un šokolāde. Tie ir lieliski piemēroti kā vakara aromāti un karstiem randiņiem.
- Sport (sporta). Lai arī šī nav izteikta aromātu saime, sporta smaržas mēdz būt pikantas un enerģiskas. Tās ir piemērotas sportiskām aktivitātēm, brīvdienām un vakara izklaidēm.
- Fougère (papardes). Viena no populārākajām un daudzpusīgākajām vīriešu smaržu saimēm fougères iekļauj aromātiskus un elegantus aromātus, kuriem ir raksturīgs “vīriešu frizētavas” svaigums. Tie bieži ir vienlīdz labi piemēroti gan kā dienas, gan kā vakara aromāti.
- Floral (ziedu). Lai arī šīs notis biežāk ir sastopams sieviešu smaržās, ir daudz vīriešu smaržu ar ziedu akcentiem – sākot no Dior Homme Intense līdz Moresque Secret Jasminisha. Izvēlies kādu no tiem, ja jūties pietiekami pārliecināts par labu netradicionālāka vakara aromāta izvēlei.
- Oriental (austrumniecisks). Austrumnieciskie aromāti mēdz būt jutekliskāki un spēcīgāki. Tie ir piemēroti randiņu naktīm un citām vakara izklaidēm it īpaši rudenī un ziemā.
- Woody (koksnes). Silti, pēc savas būtības vīrišķīgi un daudzpusīgi koksnes aromāti ir droša izvēle.
UZZINI, KAS IR RADĪJIS AROMĀTU
Ja iegādājies nepazīstamu aromātu, vienmēr ir vērts noskaidrot tā radītāja identitāti. Tāpat kā rakstniekiem, gleznotājiem vai aktieriem, arī izcilajiem smaržu radītājiem - “deguniem” ir ļoti individuāls, atšķirīgs stils un tendences.
Piemēram, ja tev patīk kāds no Jean-Claude Ellena aromātiem, piemēram, Terre d’Hermès, tev varētu patikt arī citi šī parfimēra aromāti. Ir vērts pārbaudīt Fragrantica.com pieejamo informāciju, kur smaržu radītāja vārds ir norādīts aromāta galveno pazīmju sarakstā. Vai arī vari vienkārši meklēt šos slavenos aromātu nosaukumus Google, lai iepazītos ar to parfimēru CV.
ŅEM VĒRĀ ZINĀMO
Ja joprojām uztraucies, ka varētu iegādāties to, ko pavisam nevēlies un kas nemaz neatbilst tam, kam parasti dod priekšroku, izvēlies savām ožas vēlmēm atbilstošu aromātu no zīmola, kas tev patīk.
Daudzi aromātu ražotāji savās kompozīcijās norāda raksturīgo noti vai akordu, kas liegi sasaista to radītās smaržas un rada tikai tām piemītošo “sajūtu”. Ja tev patīk noteiktas smaržas, kuras ražo konkrēts zīmols, iespējams, ir vērts izmēģināt arī kādu citu no šī ražotāja piedāvātajiem aromātiem.
Piemēram, lielākajai daļai Paco Rabanne vīriešiem paredzēto aromātu ir raksturīgas muskusa un/vai dzintara bāzes notis – abas tās bija iekļautas arī zīmola oriģinālajā 1973. gadā radītajā aromātā Pour Homme.
IZVĒLIES AROMĀTU VARIANTUS JEB FLANKERUS
Vai ir aromāts, kuru esi iecienījis gadiem ilgi, bet tagad tas tevi jau garlaiko? Tad kāpēc gan neizmēģināt citu šī aromāta variantu vai līdzinieku?
Tādā pašā veidā kā dīdžejs varētu spēt tavas iecienītākās deju grīdas mūzikas notis sakombinēt pavisam jaunā atskaņojumā, arī parfimērijas radītāji bieži vien izmanto esošās aromāta notis, uzsverot dažas no tām, notušējot citas un laiku pa laikam pievienojot arī pavisam jaunas nianses, lai oriģinālajos aromātos iedvestu jaunu dzīvību.
Labā lieta šajos variantos ir tā, ka tie saglabā oriģināla būtību, tādēļ, ja tev patīk Dior Homme, tev, iespējams, patiks arī Dior Homme Intense (dziļāks un bagātīgāks aromāts, kurā lielāks uzsvars ir uz ziedu un muskusa notīm), un Dior Homme Cologne (vieglāks un svaigāks aromāts). Abi šie aromāti ir atpazīstami kā Dior Homme, padarot tos par drošu izvēli, ja iepērcies pēc intuīcijas.
PADOMS NOSLĒGUMĀ
Vissvarīgākais, iegādājoties smaržas internetā, ir nesteigties. Labs aromāts ir noturīgs un kalpos kā svarīgs tavas personības atainojums, tādēļ, ja vēlies veikt gudru ieguldījumu, noteikti velti laiku, lai izvēlētos tieši tev piemērotāko.
Vai tev ir savi ieteikumi smaržu iegādei internetā?
Dalies ar tiem komentāros.
pieslēgties